Verdi-Simon Boccanegra (DVDr) Guelfi,Mattila...Abbado,2002

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fervict
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Verdi-Simon Boccanegra (DVDr) Guelfi,Mattila...Abbado,2002

Mensaje sin leerpor fervict » 18-05-2007 21:21

Hola a todos: Aquí os ofrezco la que puede considerarse mejor versión existente del Simon Boccanegra en (excelente) DVD(r)-Video :D

G. VERDI - SIMON BOCCANEGRA. Opera en un prólogo y tres actos.

Carlo Guelfi bar Simon Boccanegra ; Julian Konstantinov bajo Jacopo Fiesco (Andrea) ; Karita Mattila sop Maria Boccanegra (Amelia); Vincenzo La Scola ten Gabriele Adorno ; Lucio Gallo bajo Paolo Albiani ; Andrea Concetti bar Pietro ; Enrico Cossutta ten Capitán de ballesteros ; Katia Pellegrino mez doncella de Amelia ; Orquesta y Coro del Maggio Musicale Fiorentino, Director: Claudio Abbado; Director de escena: Peter Stein; Escenografía: Stefan Mayer.

Videograbación realizada en el Teatro Comunale de Florencia en Junio, 2002 - Director: Carlo Battistoni.


Parece ser que el estreno de Simon Boccanegra, con libreto de Francesco Maria Piave (basado en la tragedia de nuestro Antonio García Gutierrez), en el Teatro La Fenice de Venecia el 12 de marzo de 1857, fue un rotundo fracaso. Tras Rigoletto, Il trovatore, La traviata y I vespri siciliani, Verdi había vuelto a elegir una tenebrosa y complicada historia, del estilo de las que había dejado atrás diez años antes, que requería además un conocimiento de los entresijos y enredos políticos, odios y venganzas en la Génova del siglo XIV, que la mayoría del público estaba lejos de poseer. Tuvo que esperar hasta rehacer por completo la obra, partiendo practicamente de un nuevo libreto realizado por su amigo, gran libretista y también compositor Arrigo Boito, para alcanzar un moderado exito en su reestreno en el Teatro Alla Scala de Milán el 24 de marzo de 1881. Algunos afirman que su falta de popularidad se basa también en la existencia de un único papel femenino, siendo esencialmente una ópera de gran lucimiento para bajo y barítono, pero la verdad es que su argumento y desarrollo siguen siendo, en realidad, ininteligibles :wink: .


:arrow: A superlative performance, restoring one’s faith in Verdi interpretation today (Alan Blyth, Gramophone 3/2004)

Here is a real treat for Verdians. Claudio Abbado’s absolute mastery of every aspect of the score is at the heart of the performance’s success. Every bar vibrates with life and significance, yet the overall picture of Verdi’s dark-hued drama is admirably conveyed.
His reading is complemented by Peter Stein’s traditional staging in Stefan Mayer’s simple, unobtrusive scenery. It may not have the visual genius of the 1970s La Scala staging by Strehler, conducted by Abbado, and on which his DG recording was based, but in remaining blessedly faithful to the libretto it enhances rather than gets in the way of the music. Besides, Stein, as he showed in his Welsh National Otello and Falstaff, is a master of directing singers, persuading them for the most part to peer into the souls of the characters they are portraying. Every scene is given a specific focus, culminating in a searing finale set against a backdrop of only the sea.
Abbado and Stein assembled a cast worthy of their direction. Vocally or dramatically, Carlo Guelfi may not have the charisma of Piero Cappuccilli or Renato Bruson in the title part, but by his own appreciable means he builds his portrait of a man of feeling and authority; his control of line and phrasing places his contribution to a keenly delineated, indeed electrifying, account of the Council Chamber scene on a high level of achievement, and he is quietly eloquent in his death scene. Lucio Gallo creates a Iago-like portrait of scheming nastiness in his pointedly sung and arr estingly acted Paolo.
As Amelia, Karita Mattila surpasses anything I have heard her do in Italian opera. Her typically unconventional, Garbo-like, acting has its own justification by making Amelia a much more positive character than is customary, and she sings with a sure command of light and shade, offering some exquisite pianissimi. As an implacable Fiesco, Julian Konstantinov is a towering figure with an impressive voice to match, though he cannot quite hide an inappropriate youthfulness of mien. Vincenzo La Scola’s keenly sung Gabriele is a mite more conventional than the rest, but his sense of Verdian style and the quiet, inward start to his aria are the work of an intelligent artist.
All the singers form part of a securely integrated ensemble supported by dedicated playing and singing from the Maggio Musicale orchestra and chorus. The excellence of the video direction and sound quality add to one’s pleasure at this momentous enactment of Verdi’s sombre masterpiece. Alan Blyth


Versión en DVD (143', formato 16:9) recomprimido a DVD-5 (aprox a 80%) con audio AC3.6 canales y subtítulos en español e italiano.

Los enlaces estan en la página roja

Que la disfrutéis. Un saludo
Así es, si así os parece

cear1964
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Re: Verdi-Simon Boccanegra (DVDr) Guelfi,Mattila...Abbado,2002

Mensaje sin leerpor cear1964 » 28-05-2011 19:04

donde descargo??


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